Przejdź do treści
Kategoria::
Kategoria

Alibaba przebija konsensus analityków kwartalnymi wynikami. Wall Street widzi szanse na 50% wzrostu

Alibaba odnotowała lepsze od oczekiwanych zyski w ostatnich trzech miesiącach 2022 roku, dając Wall Street dokładnie to, czego chciała. Analitycy pozostają pozytywni w stosunku do chińskiego giganta technologicznego. 


Alibaba tworzy rywala dla ChatGPT. Chińczycy dołączają do wyścigu w rozwoju sztucznej inteligencji

Jednak mimo lepszych zysków, to są oznaki, że polityka „zero-covid" mocno zaszkodziła drugiej co do wielkości gospodarce świata w zeszłym roku i nadal utrzymują się negatywne nastroje.

Alibaba (ticker: BABA) odnotowała zyski w wysokości 2,60 USD na akcje (jeden amerykański kwit depozytowy) w grudniowym kwartale, zdecydowanie powyżej oczekiwań 2,43 USD na akcję wśród analityków ankietowanych przez FactSet.  

alibaba wyniki finansopwe

Analitycy z optymizmem patrzą na wyniki Nvidii. Spółka będzie korzystać na popularności AI

Przyszłość Alibaby to chmura obliczeniowa i sztuczna inteligencja

Przychody wyniosły 35,9 mld dolarów, czyli nieco więcej niż przewidywały szacunki, co oznacza stosunkowo słaby wzrost sprzedaży o 2% w skali roku i spowolnienie z 3% wzrostu sprzedaży w poprzednim kwartale. 

„Dostarczyliśmy solidny kwartał pomimo łagodniejszego popytu, zakłóceń w łańcuchu dostaw i logistyce spowodowanych wpływem zmian w środkach Covid-19” - powiedział Daniel Zhang, prezes i dyrektor generalny Alibaby. „Patrząc w przyszłość, spodziewamy się dalszej poprawy nastrojów konsumentów i aktywności gospodarczej. Skupiamy się na napędzaniu wzrostu dla naszych klientów pośród konkurencyjnego krajobrazu i tworzeniu trwałej, długoterminowej wartości dla naszych akcjonariuszy”.

Akcje Alibaby są dostępne na platformie SaxoInvestor pod tym linkiem

alibaba wykres saxo

Najnowszy raport Saxo Bank: które branże wyjdą obronną ręką z kryzysu? Od boomu technologicznego do supercyklu surowcowego

W połowie 2022 roku Alibaba odnotowała pierwsze w historii zahamowanie wzrostu sprzedaży. Jednak pod koniec roku sprzedaż ponownie poszła do góry, choć z trudem. Wyniki Alibaby wskazują na to, że chiński konsument ma jeszcze dużo do nadrobienia.

Sprzedaż dóbr fizycznych online na dwóch największych platformach Alibaby - Taobao i Tmall - spadła w średnim tempie jednocyfrowym w skali roku, raportuje spółka. Wpływ na to miał również wzrost liczby przypadków Covid-19 w Chinach, który spowodował zakłócenia w łańcuchu dostaw i logistyce, a także konkurencja, jak twierdzi Alibaba.

Kluczowe punkty, na które wskazują analitycy, to chmura obliczeniowa i aplikacje oparte na sztucznej inteligencji. Sprzedaż w segmencie chmury obliczeniowej Alibaby, która nie uwzględnia przychodów z usług świadczonych na rzecz innych części grupy, wzrosła w ujęciu kwartalnym i podskoczyła o ponad 26% w ujęciu rocznym, osiągając poziom 3,9 mld USD.

Akcje chińskiego giganta znajdują się obecnie 75% poniżej najwyższego poziomu z końca 2020 r. Wyniki Alibaby utwierdzą inwestorów w przekonaniu, że firma, która w 2021 r. straciła prawie połowę swojej wartości rynkowej w wyniku głębokich nacisków regulacyjnych, pozostaje na dobrej drodze. Choć analitycy widzą, że w bieżącym kwartale zyski i sprzedaż nieznacznie spadną, konsensus zakłada, że do końca 2023 roku zysk na akcję wzrośnie dwucyfrowo.

Alibaba otrzymuje wśród analityków ocenę „kupuj”, a średnia cena docelowa akcji sugeruje wzrost o ponad 50% od obecnych poziomów.

Kryptowaluty przestaną być atrakcyjne dla inwestorów indywidualnych – przewidują analitycy Saxo Banku

udostępnij: