W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego 2017/2018 grupa Ambra osiągnęła najwyższą w tym roku dynamikę sprzedaży na poziomie 12,2%. Wzrost był kontynuowany w najbardziej wartościowych kategoriach rynku alkoholi.
Na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,9%, podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rozwijały się wina spokojne i musujące. Wśród produktów o największej dynamice wyróżniała się marka FRESCO, w tym jej nowe odmiany FRESCO FRIZZANTE. Marki win musujących DORATO i CIN&CIN umocniły swoją pozycję rynkową potwierdzając powrót tej kategorii do trendu wzrostowego, a sprzedaż win premium sprzedawanych w sieci sklepów CENTRUM WINA i do gastronomii wzrosła dwucyfrowo.
Największy wzrost sprzedaży wynoszący 35,7% został po raz pierwszy osiągnięty na rynkach Czech i Słowacji za sprawą dalszego umocnienia pozycji rynkowej win musujących MUCHA SEKT. Przychody ze sprzedaży w Rumunii wzrosły o 11,6% przede wszystkim dzięki marce ZAREA obejmującej wina musujące i brandy.
Wzrost przychodów ze sprzedaży przełożył się na poprawę wyników finansowych i ich rentowność. Zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie pomimo wyższych kosztów wynagrodzeń związanych z podwyżkami płac i premiami za wyniki. Cały kwartał został zakończony zyskiem netto przypadającym akcjonariuszom Ambra w kwocie 0,7 mln zł, a oczyszczony o efekt zdarzeń jednorazowych wyniósł 0,4 mln zł i był o 2,0 mln zł wyższy niż przed rokiem.
Po raz pierwszy w historii grupa Ambra wykazała dodatnią pozycję gotówkową netto.
„Konsekwentny rozwój kategorii win stołowych, a także wzrost konsumpcji win musujących poza sezonem sylwestrowym pomogły osiągnąć po raz pierwszy w historii grupy Ambra dodatni wynik w trzecim kwartale, co w parze z efektywnym zarządzaniem kapitałem obrotowym przełożyło się na całkowitą spłatę zadłużenia. Jesteśmy w czołówce spółek dywidendowych na warszawskiej GPW i chcemy wzmocnić tę pozycję w bieżącym roku i latach następnych”
Grupa Ambra
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.
Oferta Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.
Strategia rozwoju grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.
W czerwcu 2005 r. Ambra zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.
Źródło: spółka, #AMB