LPP miało 104,77 mln zł straty netto, 117,73 mln zł straty EBIT w I kw. 2018 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 maj 2018, 08:53

LPP miało 104,77 mln zł straty netto, 117,73 mln zł straty EBIT w I kw. 2018 r.

LPP odnotowało 104,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 117,03 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1% w porównaniu z 45,6% w I kwartale przed rokiem. Na stabilność marży brutto r/r wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe, a z drugiej strony mniej korzystna r/r pogoda - chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień. Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) wyniósł 14% i był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży. Korzystniejszy wpływ działalności finansowej netto ze względu na niższe odsetki (spadek zadłużenia) oraz większe zyski na różnicach kursowych. W rezultacie GK w I kwartale 2018 roku zanotowała stratę netto w wysokości 104,8 mln zł (w porównaniu ze stratą netto 117,0 mln zł w I kwartale 2017 roku)" 

podano w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 117,73 mln zł wobec 108,96 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 580,35 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 1 362,32 mln zł rok wcześniej.

"W I kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 728 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 210 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 170 mln zł, w sklepach Mohito 162 mln zł, zaś w salonach Sinsay 142mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w I kwartale 2018 wygenerowała marka Reserved i Cropp, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay" 

czytamy w raporcie. 

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu pierwszego kwartału, a w całym pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 9,2%. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w pierwszym kwartale, za wyjątkiem Mohito. LFL w pierwszym kwartale były dodatnie w większości krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach), wskazano także.

"W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 130,9 mln zł przychodów, co stanowiło 8,3% sprzedaży GK oraz 9,6% sprzedaży w kraju. Około 64% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju"

czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2018 r. wyniosła 14,9 mln zł wobec 68,32 mln zł straty rok wcześniej.

Wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł o 32% więcej w stosunku do I kwartału roku poprzedniego ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kw. 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów r/r.

Na koniec I kw. 2018 roku GK LPP dysponowała 1 728 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 1 000,9 tys. m kw. W I kwartale 2018 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do pierwszego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (50,3 tys.m2), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (23,0% r/r) - m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi za granicą, podano w raporcie.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

(ISBnews), #LPP

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja OTWARTA: Tylko do wtorku, 11 czerwca 2024 r. do godziny 23:59 trwa nabór do Strefy Inwestorów. Po tym terminie dołączenie do społeczności inwestorów giełdowych nie będzie możliwe (aż do kolejnego naboru). Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu i atrakcyjnych bonusów, to jest to oferta dla Ciebie:
Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost