Przychody Artifex Mundi wzrosły o ponad jedną trzecia | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
08 maj 2024, 08:49

Przychody Artifex Mundi wzrosły o ponad jedną trzecia

Notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w kwietniu br. 8,5 mln zł przychodów, wobec 6,3 mln zł przed rokiem. Przychody z komercjalizacji gry Unsolved, flagowego produktu spółki, wzrosły rdr. o blisko połowę, do 7,8 mln zł, przy wyższych o 34% wydatkach na marketing.

W kwietniu Artifex Mundi zainwestował w akwizycję graczy dla Unsolved niespełna 4,2 mln zł, wobec 4,9 mln zł w marcu br. i 3,1 mln zł w kwietniu 2023 r. Niższe, miesiąc do miesiąca, nakłady marketingowe to efekt zauważalnego wzrostu rynkowych stawek reklamowych w drugiej połowie minionego miesiąca. Zmniejszenie skali kampanii reklamowych wpłynęło na przychody z komercjalizacji Unsolved. Średnie dzienne przychody z gry wyniosły w kwietniu 260 tys. zł, wobec 285 w marcu br. (o 9% mniej), przy ponad 12% redukcji średnich dziennych nakładów na akwizycję graczy.

- Kwiecień zakończyliśmy solidnym dwucyfrowym wzrostem przychodów oraz tzw. pierwszej marży (przychodów pomniejszonych o koszty marketingu), która w minionym miesiącu wyniosła ponad 4,3 mln zł. Na bieżąco śledzimy sytuację na globalnym rynku reklamy online i dostosowujemy skalę naszych działań do warunków rynkowych. Dane z ostatnich dni sugerują, że szczyt wzrostów cen mamy już za sobą. Liczymy, że z perspektywie kilku tygodni będziemy mogli zintensyfikować kampanie marketingowe dla Unsolved, jeszcze mocniej zwiększając bazę jej graczy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Artifex Mundi S.A. to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Od początku 2020 roku strategicznym kierunkiem dalszego rozwoju firmy jest koncentracja zasobów w ramach dwóch wewnętrznych studiów skupiających się na produkcji gier mobilnych monetyzowanych w modelu free-to-play w dwóch gatunkach: gier Hidden Object oraz gier RPG.

Źródło: Spółka, #ART

Zobacz także: Artifex Mundi SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości