W raporcie DM BOŚ z 23 lipca 2017 r. (upubliczniony tydzień później) wycena jednej akcji CD Projekt została podwyższona z poziomu 87 zł do 103,4 zł. Rekomendacja inwestycyjna została utrzymana jako „kupuj”. W ostatnich tygodniach to nie pierwsza rekomendacja z wyceną tych walorów powyżej 100 zł. Jakie argumenty przemawiają za wyceną producenta gier na 10 mld zł?
Wykres 1: CD PROJEKT, lata 2016 - 2017.
Coraz większy potencjał GWINTA
Specjalista z DM BOŚ dużo uwagi poświęcił w raporcie obecnej popularności i perspektywom „Gwinta”. Wskazał, że ta wiedźmińska gra karciana zaliczana jest obecnie do absolutnego topu wśród swojej kategorii. Należy pamiętać, że Gwint jest obecnie dostępny w wersji beta, a porównywalne gry są już dostępne w pełnej wersji. W najbliższym czasie CD Projekt będzie miał okazję do dalszej promocji swojego produktu. W dniach 27-30 lipca odbyły się targi ChinaJoy 2017 w Szanghaju, które są największą tego typu imprezą w Chinach. Według Newzoo, kraj ten odpowiadał w 2016 roku za 25% globalnych przychodów na rynku gier wideo. Ciężko zatem wyobrazić sobie lepszego miejsca do promocji chińskiej wersji „Gwinta”. Spółka nadal oczekuje certyfikacji gry przez chińskie władze. Oczekiwanym przez DM BOŚ wydarzeniem na europejskich targach Gamescom 2017 (22-26 sierpień 2017 r.) jest prezentacja przez CD Projekt jednoosobowej kampanii lub/i ogłoszenie daty premiery pełnej wersji Gwinta. Dodatkowo spodziewane jest też ogłoszenie przez spółkę kalendarza imprez e-sportowych. W najnowszej wycenie akcji CD Projekt przez DM BOŚ, „Gwint” odpowiada za ok. 19% wyceny spółki (ok. 2 mld zł).
Zobacz także: Gram w Gwinta już miesiąc i myślę, że CD PROJEKT zarobi na nim więcej niż na Wiedźminie III
Rosnące oczekiwania względem CyberPunk 2077
Duże oczekiwania przez analityków pokrywających CD Projekt, związane są z Cyberpunkiem 2077. Prezes CD Projektu od dawna zapowiada, że nowy projekt ma większy potencjał od samego Wiedźmina. DM BOŚ w swoim raporcie wskazał, że oczekuje tylko w roku wydania tej gry sprzedaży w wysokości 13 mln sztuk. Dla porównania szacowana sprzedaż trzeciej części Wiedźmina wyniosła 9-9,5 mln sztuk. Na razie nie jest znana oficjalna data premiery Cyberpunka, ale specjaliści oczekują jej nie wcześniej niż w 2019 roku. W raporcie DM BOŚ znalazł się jednak argument, który może zaowocować kolejną falę optymizmu wśród inwestorów:
„(…) Pragniemy podkreślić wielki potencjał trybu wieloosobowego CP2077 nieuwzględniony w naszej prognozie. Przedstawiciele CD Projektu potwierdzają, że Spółka zamierza wydać tryb wieloosobowy tej gry, ale niekoniecznie razem z wersją dla pojedynczego gracza. Poza tym nie wiadomo nic więcej. Możemy tylko zakładać, że twórcy inspirują się GTA Online, która oferuje tryb wieloosobowy dla GTA V i okazała się wielkim sukcesem studia Rockstar Games”
Spółka kontynuuje zatem strategię bardzo owocnego modelu relacji inwestorskich. Polega on na stopniowaniu wychodzących informacji co pewien okres. Tym samym cały czas podtrzymywane jest zainteresowanie inwestorów i całego otoczenia wydarzeniami w spółce. Można założyć, że do momentu wydania Cyberpunka, spółka będzie cyklicznie wypuszczać w świat coraz więcej szczegółów związanych z produkcją.
1,6 mld zł przychodu w 2019 roku
Prognoza wyników finansowych CD Projekt sporządzona przez DM BOŚ wskazuje na osiągnięcie w całym 2017 roku przychodów w wysokości 530,1 mln zł i zysku netto na poziomie 242,6 mln zł. W 2018 roku przychody mają wzrosnąć do poziomu 596,6 mln zł, a zysk netto do 266,7 mln zł. Rok 2019 ma przynieść skokowy wzrost generowanych wyników za sprawą zakładanej premiery Cyberpunka. Prognozowane przychody mają sięgnąć aż 1 606,4 mln zł, a zysk netto ma wynieść 781,8 mln zł.
Zobacz także: Kim jest Marcin Iwiński, pierwszy miliarder z CD PROJEKT?
CD PROJEKT - szanse i zagrożenia
Wśród katalizatorów wzrostu dla spółki DM BOŚ wskazał:
- Wysoki potencjał generowania zysków przez Gwint
- Dobra sprzedaż Wiedźmina 3
- Informacje nt. Cyberpunka 2077
- Lepsza od oczekiwań monetyzacja Gwinta
- Spór sądowy ze Skarbem Państwa (ok. 70 mln zł)
Do czynników ryzyka zostały zaliczone:
- Niepowodzenie Gwinta lub Cyberpunka 2077
- Opóźnienie premiery Cyberpunka 2077
- Wysokie oczekiwania wobec Gwinta/ Cyberpunka 2077
- Słaba dynamika w GOG
Specjaliści z DM BOŚ oczekują też, że od 2019 roku CD Projekt przestawi się na 2-letni cykl produkcyjny. Będzie to oznaczało, że co dwa lata spółka będzie wypuszczać jedną dużą grę. Na razie jednak nie ma żadnych spekulacji, jaka gra może pojawić się po Cyberpunku. Zakładając, że premiera „nieznanej” dotąd gry ma się odbyć w 2021 roku, to przecież jest już najwyższy czas, by w spółce zaczęły się pierwsze, przynajmniej wstępne nad nią prace. Przywołując gry z serii Wiedźmin, cały proces produkcyjny trwał średnio nawet 4-5 lat. Ciężko sobie wyobrazić, żeby CD Projekt zrezygnował całkowicie z wiedźmińskiego świata...
Zobacz także: Lista rekomendacji dla CD PROJEKT