Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklamy zewnętrznej w 2024 roku do 10-15 proc. z 4-7 proc. wcześniej przewidywanych - podała spółka w raporcie. Jeśli tempo wzrostów w reklamie utrzyma się, grupa może podnieść prognozy dla całego rynku na kolejne kwartały br.
"Dynamika rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2024 r. była dużo lepsza od oczekiwań, ale spółka na ten moment nie zmienia swoich oczekiwań, co do tempa wzrostu całego rynku reklamy. Agora oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2024 r. będzie na poziomie około 5-7 proc.(...) Wobec dużo wyższej od oczekiwań dynamiki dla rynku reklamy zewnętrznej spółka koryguje oczekiwaną dynamikę w całym roku 2024 dla tego medium – szacujemy, że rynek reklamy zewnętrznej urośnie w skali 2024 roku o 10-15 proc." - napisano w raporcie.
Wcześniej Agora przewidywała, że rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie w tym roku o 4-7 proc.
Według szacunków Agory, rynek reklamy w Polsce wzrósł w I kwartale 2024 r. o 11,5 proc. rok do roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 2,85 mld zł.
"Jeśli tempo wzrostów w reklamie utrzyma się, to realne jest podniesienie naszych prognoz dla rynku na kolejne kwartały tego roku" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Hojka, prezes Agory.
Według spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2024 roku o 9-14 proc., na reklamę w internecie o 5-8 proc., na reklamę w radiu o 4-7 proc. Dynamika wydatków na reklamę w telewizji może się zwiększyć o 3-5 proc., a w prasie może spaść o 5-8 proc.
(PAP Biznes), #AGOepo/ ana/